W naszych portfelach nosimy mnóstwo różnego rodzaju kart. Są wśród nich karty stałego klienta, rabatowe czy lojalnościowe. Wiele z nich to karty z kodem kreskowym. Karty z kodem kreskowym przynoszą korzyść nie tylko klientom, ale także firmie, które zdecydowała się wręczać je swoim klientom.
Karty z kodem kreskowym: jakie są rodzaje?
Kod kreskowy, który umieszczony jest na kartach może służyć do identyfikacji posiadacza karty, może też być nośnikiem danych. Karty z kodem kreskowym mogą znacznie przyspieszyć obsługę klientów. Ilość i rodzaj informacji, które mogą zostać zapisane w postaci kodu kreskowego zależ od tego, jaki rodzaj kodu zostanie użyty. Wyróżnia się różne rodzaje kodów. Te, które są najbardziej popularne to:
- kod 128. Wyróżnia go wysoka rozdzielczość. Jest to kod jednowymiarowy, który umożliwia zakodowanie 128 znaków;
- EAN-13. Składa się z 12 cyfr zawierającymi dane oraz jednej kontrolnej;
- EAN-8. Można zapisać nim tylko siedem znaków, podobnie jak w kodzie EAN-13 jedna cyfra jest kontrolna.
Karty z kodem kreskowym: rozwiązanie bardzo atrakcyjne
Karty lojalnościowe, rabatowe czy podarunkowe z kodem kresowym zdecydowanie ułatwiają obsługę klientów. Kod można bardzo szybko zeskanować i błyskawicznie odczytać dane niezbędne do identyfikacji klienta. Sytuacja, że zgłosi się dwóch klientów, których karty będą miały takie same kody kreskowe nie jest możliwa. Na kartach z kodem kreskowym można umieścić grafikę, możliwe jest zamieszczenie na nich również hologramu czy paska do podpisu.