Jak zwiększyć satysfakcję z użytkowania?

Odpowiedzi na postawione w tytule pytanie może nam udzielić audyt UX. Pojęcie audytu wielu osobom jest doskonale znane, mniej osób wie, czym jest audyt UX. Postaramy się to wyjaśnić.

Produkt spełniający potrzeby użytkowników

Audyt UX jest audytem użyteczności. Nazwa audytu związana jest nierozerwalnie z pojęciem UX – to skrót od user experience. W tłumaczeniu na język polski user experience oznacza „doświadczenie użytkownika”. Chodzi tutaj o doświadczenia, których użytkownik doznaje podczas korzystania ze strony www, aplikacji mobilnej lub produktu. Agencja UX specjalizuje się przed wszystkim w badania UX odnoszące się do doświadczeń użytkowników stron www i aplikacji mobilnych. Wyniki badania UX służą programistom i grafikom do stworzenia strony internetowej, która będzie prosta w obsłudze. Badania UX przeprowadzane są różnymi metodami, dwie z nich są  stosowane bezwarunkowo. Jest to lista kontrolna oraz heurystyka Nielsena.

W jakim celu przeprowadza się audyt?

Bardzo często już na etapie projektowania UX dochodzi do pewnych błędów. W trakcie użytkowania strony czy aplikacji mobilnej błędów UX popełnionych na wstępie nie da się naprawić. Bardzo często nawet nie wiadomo, jakie one są. Po przeprowadzeniu audytu będzie można przebudować witrynę korzystając z pomocy specjalistów od user experience. Projektanci user experience doskonale potrafią wczuć się w potrzeby użytkowników.

Na funkcjonalność witryny internetowej lub aplikacji mobilnej składa się wiele elementów. Osoby zainteresowane tym tematem zachęcamy do lektury naszego poprzedniego artykułu.